Menu

Hvad er forskellen mellem et kontorhotel og kontorfællesskab?

marts 18, 2013 - Erhverv

I daglig tale er der måske ikke den helt store forskel mellem et kontorhotel og et kontorfællesskab. Og så alligevel lidt. Et kontorhotel kan du sammenligne med et rigtigt hotel hvor et kontorfællesskab bedst af alt kan sammenlignes med et Bed and Breakfast sted.

I kontorhotellet kan du få hele pakken. Dvs. det er ikke blot et kontor du kan leje, men der er måske også en reception, telefon pasning, kantine og IT udstyr. Der er ansat receptionister som tager sig af praktiske opgaver, telefoner og bestilling af forbrugsvarer. Blå servicemænd som tager af de bygningerne og de grønne arealer. Og måske IT folks som tager sig af kontorhotellets IT udstyr.

Alle disse ekstra services koster ofte en del. Få steder er alt inkluderet i huslejen, men typisk er prisstrukturen sat sådan sammen at du betaler for det du har behov for.

Set i forhold til et kontorhotel, er kontorlokaler billige i et kontorfællesskab.

I kontorfællesskabet er det nemlig i højere grad lejerne selv der skal få tingene til at fungere. Faciliteterne som mødelokaler, kaffemaskiner og spisekøkken står måske til rådighed, men frokostordninger, rengøring, tømme opvaskemaskine, samt indkøb lige fra kaffe til fælles IT udstyr er noget lejerne aftaler indbyrdes med hinanden. I nogle kontorfællesskaber er der også et krav om at man deltager frivilligt i et eller andet omfang.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *